Nevem jelentése

Szeretnék megosztani veletek egy csodás saját felfedezést!

Tudjuk, hogy az egyik megközelítése a Tóra elemzésének, hogy ha van egy szavunk, az abban megtalálható betűk valójában egy rövidítést kódolnak, külön szavak kezdőbetűiként is felfoghatók.

Például:
A Jiszráél szót alkotó betűk kiadják a következő mondatot:
“Yesh Shishim Ribo Otiot LaTorah” – “Hatszázezer betűje van a Tórának”. Amíg a zsidó nép el nem érte a hatszázezres számot, vagyis míg el nem érte a Jiszráél megnevezését, addig nem is hagyhatta el Egyiptomot.

Saját Példa:
Elgondolkodtam azon, hogy mivel érdemeltem ki azt, hogy tudtommal elsőként mélyedtem el a chászid irányzatok közül a Breszlevi irányzatban annyira amennyire, és terjeszthetem a spirituálisan egészséges és boldog élet megközelítését Rábéjnuzál tanításain keresztül.
Ahogy mondogattam Rabbi Náchmán nevét, kezdőbeűit (R és N) megtaláltam a saját nevemben is!  Azután rájöttem, hogy nevem betűi az alábbit jelentik (számomra biztosan):
Kornél = Kuf + (Váv) + Rés + Nun + Lámed
Keser Le Rabbi Náchmán = Rabbi Náchmánnal van kapcsolatom!
Ha nevembe a Váv betűt is behelyezem, ami az “És” kötőszót jelenti, akkor hozzátehetem, hogy Keser Le Rabbi Náchmán Ve Rabbi Noszon!

Így a saját édesanyámtól kapott nevem, amit mindig is különlegesnek és ritkának tartottam, mondja meg kérdésemre a választ. Nevemben sorsom bele van kódolva, vagyis a két nagyszerű igaz cádik, Rabbi Náchmán és legfőbb tanítványa Rabbi Noszon útmutatásaik és istenszolgálatuk mikéntjének a terjesztése magyar nyelven a magyar nyelven beszélő zsidóság számára.

Boldog vagyok ettől a tudattól, hogy életem egyik feladatai közé tartozik a legnagyobb cádikok tanításain keresztül az Örökkévalót szolgálni és dicsőségét terjeszteni sokféle módon.

Báruch HáShem, Áldott legyen az Örökkévaló Neve örökkön-örökké!

Lefkovics Kornél – Dovid Jojszef

Reklámok
Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

